Aangifte van woonstverandering aan de gemeente (inschrijvingsaanvraag)
Dienst Bevolking – Tel : 02/773.05.47 of 02/773.05.49 (vreemdelingen)
Iedere persoon van Belgische of vreemde nationaliteit die op het grondgebied van de gemeente zijn hoofdverblijfplaats gevestigd heeft, moet zich of in het bevolkings- of in het vreemdelingenregister laten inschrijven. Deze inschrijving moet gebeuren binnen de 8 werkdagen bij de Dienst Bevolking van de gemeente waar men zich vestigt.
Indien de wijziging van woonplaats geldt voor het hele gezin, kan de inschrijving in de registers gebeuren door één van de gezinsleden.
Na vervulling van deze formaliteiten volgt er een wijkonderzoek door de lokale politie om na te gaan of u effectief op het opgegeven adres woont.
Verder gaan in Burgerlijke Stand en Bevolking
- Aangifte van overlijden
- Begraafplaats
- Begraafplaats voor huisdieren
- Begrafenis – crematie
- Brexit – Rijbewijzen
- Digitale sleutels
- Eensluidend afschrift
- Eerste onthaal vreemdelingen
- eLegalisation
- Elektronische identiteitskaarten
- Geboorten
- Huwelijken
- Identiteitsgetuigschriften voor kinderen van vreemde nationaliteit jonger dan 12 jaar
- Kids-ID
- Laatste wensen betreffende de manier van begrafenis en ritueel
- Nationaliteit
- Overhandiging van getuigschriften en akten van Burgerlijk stand
- Paspoorten
- Rijbewijs
- Toegang tot persoonlijk dossier
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van Belgische nationaliteit
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van gezinssamenstelling
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van leven
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van woonst en verblijfplaats
- Uittreksels uit het strafregister
- Verkiezingen 2024
- Verklaring afstaan van organen
- Wettelijke Samenwoning
- Wettiging van handtekeningen
- Wilsverklaring inzake euthanasie