Geboorten
Dienst Bevolking – Tel : 02/773.05.70/71/73/75
Beschrijving
Elke geboorte moet door de vader en/of de moeder worden aangegeven bij de Officier van de Burgerlijke Stand van de gemeente binnen de 15 kalenderdagen na de geboorte.
Mee te brengen documenten:
- De identiteitskaart of het internationaal paspoort van één of beide ouders
- Het statistisch formulier ‘geboorteverklaring van een levend kind” (model 1) – wordt bij geboorte in het ziekenhuis automatisch aan de gemeente overgemaakt.
- Het huwelijksboekje in geval de ouders gehuwd zijn
Documenten die u verkrijgt:
- het getuigschrift voor kinderbijslag
- het getuigschrift bestemd voor de geboorte/rust-vergoeding in het raam van de ziekte- en invaliditeitsverzekering
- het getuigschrift voor de wettelijke inenting tegen polio
Verder gaan in Burgerlijke Stand en Bevolking
- Aangifte van overlijden
- Aangifte van woonstverandering aan de gemeente (inschrijvingsaanvraag)
- Begraafplaats
- Begraafplaats voor huisdieren
- Begrafenis – crematie
- Brexit – Rijbewijzen
- Digitale sleutels
- Eensluidend afschrift
- Eerste onthaal vreemdelingen
- eLegalisation
- Elektronische identiteitskaarten
- Huwelijken
- Identiteitsgetuigschriften voor kinderen van vreemde nationaliteit jonger dan 12 jaar
- Kids-ID
- Laatste wensen betreffende de manier van begrafenis en ritueel
- Nationaliteit
- Overhandiging van getuigschriften en akten van Burgerlijk stand
- Paspoorten
- Rijbewijs
- Toegang tot persoonlijk dossier
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van Belgische nationaliteit
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van gezinssamenstelling
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van leven
- Uittreksel uit het bevolkingsregister – Getuigschrift van woonst en verblijfplaats
- Uittreksels uit het strafregister
- Verkiezingen 2024
- Verklaring afstaan van organen
- Wettelijke Samenwoning
- Wettiging van handtekeningen
- Wilsverklaring inzake euthanasie