Inschrijving tot de kerstmarkt in het Centrumwijk
Zondag 8 december zal het Meiersplein verlicht worden de Kerstmarkt te verwelkomen. Registratie is nu open voor exposanten.
Handelaars uit de gemeente Sint-Pieters-Woluwe en andere gemeenten zullen verschillende levensmiddelen en ambachtelijke producten aanbieden. Designers zullen ook hun realisaties laten zien. Met het gemeenschappelijke doel om de kerstsfeer en de lokale knowhow te laten schitteren. Naast de stands van de exposanten worden er verschillende activiteiten voor kinderen gepland, met muzikale momenten als accent.
In het kader van dit evenement lanceren we een oproep voor exposanten. Als u geïnteresseerd bent om deel te nemen, nodigen wij u uit om onze voorwaarden te lezen en u vóór 18 november 2024 in te schrijven via het formulier hieronder.
De organisatie behoudt zich het recht voor om te kiezen tussen de deelnemers die op de oproep reageren. Een bevestiging wordt twee weken voor het evenement verstuurd.
Inschrijving
Het team van de kerstmarkt selecteert op basis van bepaalde criteria. We willen kleinschalige ambachtslieden promoten die hun producten rechtstreeks verkopen, evenals wederverkoopactiviteiten met lokale en originele producten en een kwalitatief hoogstaand horeca-aanbod. Om deze verscheidenheid aan producten te promoten, zijn de standplaatsen voor nieuwe horecazaken beperkt.
Kandidaatstellingen onder voorbehoud van bevestiging
Prijszetting van de standplaatsen
Standplaats zonder partytent * (3m/3m):
- Voor de non-food handelaars/exposanten 40 EUR
- Voor de food & drinks exposanten: 80 EUR
Standplaats met aanvraag voor een partytent* (3m/3m):
- Voor de non-food handelaars/exposanten 50 EUR
- Voor de food & drinks exposanten : 90 EUR
Bijkomende lopende meter (2M max.): 10 EUR/m
Gratis voor een 3mx3m standplaats met of zonder partytent :
- De handelaars van de “Centrum”-wijk
- VZW’s en gemeentelijke diensten
- Verenigingen die actief zijn in SPW (met uitzondering van verenigingen waarvan het hoofdkantoor in SPW is gevestigd en die hun activiteiten buiten de gemeente uitvoeren)
*Inclusief: water, elektriciteit, tafels en stoelen.
Een meer verantwoordelijke markt
Zorg ervoor dat u het duurzame aspect van het evenement respecteert door verpakkingen en tassen zoveel mogelijk te vermijden en door herbruikbare borden, bestek en glazen te gebruiken. Bij voorbaat dank voor uw aanpassingen.
Uurregeling
12u tot 19u voor de bezoekers – opbouw vanaf 8u30 – afbraak om 19u00
Voorwaarden & Veiligheid
- Gelieve kennis te nemen van de veiligheidsregels betreffende de tijdelijke installaties waarvan u de lijst en de voorwaarden kunt terugvinden op de volgende website: https://be.brussels/dbdmh/een-evenement-organiseren-wat-te-doen/bijlage-c
- U moet zowel voor uw materiaal als voor uw activiteiten over de vereiste verzekeringen beschikken.
- U moet eveneens in het bezit zijn van alle vereiste controlecertificaten voor uw elektrische installaties en gasinstallaties.
- U bent verantwoordelijk voor de goede werking van uw installaties en de organisator is niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen die veroorzaakt zijn door de slechte staat of het slechte gebruik van deze installaties.
- Op het einde van de dag moet u uw standplaats schoonmaken.
- Wij vragen u de wetgeving op dit gebied te respecteren. In geval van inbreuk behouden de organisatoren zich het recht voor u van het evenement uit te sluiten.Info: http://www.favv-afsca.be/thematischepublicaties/gelegenheidsverkoop.asp
- Alle heffingen en belastingen die gevorderd worden, zijn ten laste van de deelnemers.
- De deelnemers zijn als enige verantwoordelijk voor hun standplaats en de inhoud ervan.
Contact
Cindy Aguado : caguado@woluwe1150.be – 02/773.05.36 – Animaties / Gemeentebestuur van Sint-Pieters-Woluwe.